söndag 19 februari 2012

Så tar vi det en gång till, från början...

Vi blev ju sjuka för ett tag sen.. Först B sen jag, sen B igen. I fredags var D dålig och igår fick B hög feber igen... Åhhhh, när ska detta ta slut? Han har jätte hög feber och jag får INTE ta tempen eller ge honom suppar, gjorde det inatt och vi var tvungna att hjälpas åt både jag och D för att det skulle gå. Lilla vännen. Hoppas det går över snabbt.
Är det någon som har någon erfarenhet av öron termometer? Funderar på att skaffa en eftersom han tycker det är å fruktansvärt med den vanliga, men jag vet inte om man kan lita på resultatet. Inget kan väl visa lika säkert som en vanlig temp, men man kanske kan se om den är väldigt hög så kan man använda den vanliga då...
Hoppas bara inte det är något farligt, svärmor har precis legat i lunginflammation... och det vill vi INTE ha!

2 kommentarer:

  1. Stackars lilla b! Hoppas han blir frisk snabbt! Vi har också varit sjuka i två veckor. först E, sen Signe, och jag....signe har haft feber i över en vecka. Åkte till barnakuten med henne och fick rådet att byta alvedonet mot ipren. Och då blev det bättre.
    Vi ska med köpa öron temp, tror att de är ganska bra, och som du säger, blir febern jätte hög kan man ju använda vanliga. Förstår att de protesterar, hur kul är det att få en temp i rumpan flera gånger per dag. Stackarna! Kram

    SvaraRadera
  2. japp...loppisar är livsfarliga ;:-D Jag hänger också på de där på fb....farligt när man kan sitta hemma och fynda :-o kram

    SvaraRadera