lördag 2 april 2011

En tung dag

Igår var en mycket tung dag.
Jag fick ett samtal på förmiddagen att en person som står mig väldigt nära var mycket sjuk.
Ambulansen hade hämtat honom på natten och det var inte riktigt säkert om han skulle klara sig.
Hela dagen gick utan att vi fick veta vad det exakt var för fel.
Jag hade ingen bil, så jag kunde inte ta mig någonstans heller.
Vid halv 9 på kvällen fick jag veta att han mådde bättre, men han är fortfarnade inte bra.

Det känns tungt i kroppen, jag känner mig trött och förvirrad. Det är en hemsk känsla att inte veta vad som kommer att hända, hur det här kommer att sluta.
Det är bara att hålla tummarna och be till gud att han orkar ta sig igenom detta, annars går jag under.

Jag ska åka till sjukhuset och hälsa på, men jag är rädd att jag inte kommer kunna hålla tårarna borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar