onsdag 27 april 2011

farbror doktorn

Mycket har hänt denna vecka.
Det har varit påsk, vilket betyder mycket mat och godis. Känns lite som man rullar fram.
I måndags var vi på vårt första oplanerade läkarbesök med B. Han har varit förskyld i över tre veckor och i torsdags började han hosta, vilket sen bara blev värre och värre. I måndags tyckte jag det pep i bröstet näör han andades, och eftersom jag själv har astma blev jag såklart rädd och tänkte att såklart han har astma! Han fick andas lite syrgas (som han gjorde så bra, sköterskan sa att barn brukar skrika som galningar men han bara skrattade=) efter det mådde han mycket bättre. Vi fick luftrörsvidgande hostmedicin utskriven och dom sa att vi kunde komma tillbaka närsom helst och andas lite i maskinen om vi ville =)
Nu mår han bättre och vi hoppas hostan försvinner snart.

Idag är D iväg till uppsala för att göra en grej som han inte sett fram emot, och som egentligen är helt onödigt. Allt tack vare ett par knäppskallar (om man får säga så) Men hade det inte varit för dom hade han aldrig behövt göra detta. Jag håller tummarna för att det går snabbt och smidigt och att inte inte blir nåt tjaffs. Tråkigt egentligen natt bet ska behöva bli såhär, men har man inget filter mellan hjärnan och munnen (som min bror så fint sa =) så kan man väl inte förvänta sig annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar