söndag 14 augusti 2011

Vattenskada

Ibland vill man bara lägga sig under ett täcke och vänta på att allt ska lösas av sig självt...
Vi har upptäckt en vattenskada i köket, som vi anmält till försäkringsbolaget och ska få fixat och så.. Det är inte det. Innan vi flyttade in (för ett år sen) anlitade vi en besiktningsman som skulle göra en överlåtelsebesiktning av huset, så man skulle slippa såna tråkiga överraskningar som tex fuktskador el liknande. Han var inte gratis kan jag säga, vi betalade nästan tio tusen för det och tyckte att vi då kunde känna oss lugna och trygga med att huset var i bra skick. Men tydligen inte.. Det som är så fruktansvärt irriterande är att han vägrar ta på sig det. Han vägrar erkänna att han missat att köket var fuktskadat. Idiot!

Hur som haver, i veckan skulle försäkringsbolaget höra av sig med vad allt kommer kosta och sen får vi se hur stora skaderna är när dom börjar riva upp golvet.
Kul att det är i samma veva som min födelsedag =(

Känns som det är mest motgångar hela tiden, när kommer flytet? Borde ju börja snart kan man tycka.

Nästa vecka är det företsen fullt upp. Både jag och B har läkartid, byggjobbarna ska börja riva upp köket plus att jag som sagt fyller år.
Jag vill ha lite flyt nu!

Förresten håller jag på att läsa en bok, har inte läst sen ja var gravid (finns ju inte så mycket tid till att läsa lämgre), men jag läser iaf Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Skit bra!! Verkligen att rekomendera om man gillar att läsa böcker. Den är både rolig och spännande, mest rolig =) Måste läsas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar