måndag 16 januari 2012

"Omorganisation pga arbetsbrist"

Känns som att jag hört det förut..
Fick ett samtal från jobbet idag att det kommer att ske en omorganisation och att jag tyvärr är en av de som blir berörda.
Jag ska få behålla mina timmar, men blir av med all min lead kompetens (eller kompetensen får jag väl behålla men jag får inte arbeta med det). Kul! Jag får BARA göra det tråkiga!
Det positiva är att jag fortfarande är föräldraledig så jag kommer inte att märka av något förrns jag kommer tillbaka, och det dröjer ju ett tag.
Det borde ju inte vara helt omöjligt att hitta ett annat jobb på den tiden.
Stackars dom som fått sparken.. Tur att man iaf varit anställd några år!

1 kommentar:

  1. va tusan!!!! nu igen???? Åhhh vad glad jag är att jag inte jobbar kvar! Och vad tråkigt för dem som råkar ut för skiten igen! Och varför ska de ta bort din lead? vem ska de ha i stället? Vore det inte bra att så många som möjligt har så bra utbildning som möjligt så de inte sitter i skiten om nått händer....eller vänta, nu var jag dum.....vi pratar ju om det smartaste företaget i världen så de där har de sääkert räknat på ;-) kram

    SvaraRadera