torsdag 26 januari 2012

Ville inte åka hem

I går var vi till förskolan för ett inskrivnings samtal.
Det gick jättebra. Vi fick träffa fröknarna och alla barnen som går i hans grupp. Vi fick massa med papper och han hade fått en egen hylla =)
Han tyckte att det var jätte roligt att vara där, när vi skulle åka hem blev han sur och ville vara kvar =) Så jag tror att det kommer gå bra med inskolningen.
Något som jag kände lite tveksamt till var att hon sa att vi måste skaffa en vagn som han kan sova i, problemet är bara att han inte sover särskilt bra i vagn... Men dom kanske har nåt magiskt knep för att få honom att sova utan att behöva promenera tills han inte orkar hålla ögonen öppna, vilket kan ta låååång tid...
Så nu blir det till att skaffa dubbelt av allt.. Regnkläder, stövlar, vantar, mössa, ja allt...

Bvc... dom kan ju ta sig i häcken. Jag ringde för en vecka sen och bad om en remiss till uppsala, jag fick en tid till en sköterska på onsdagen för att få remissen skickad. Onsdag morgon ringer dom och säger att dom avbokat min tid.
Jag blir så himla arg, först får jag vänta en vecka på att få träffa henne så hon kan skriva ett jäkla papper för att sen samma dag få reda på att hon avbokat. Jag blev väldigt upprörd när hon ringde så hon skrev en remiss direkt över telefonen. "Det är tyvärr två till tre veckors väntetid där, så du får vara beredd på att det kan ta tid" Tack! precis vad jag behöver, vänta ÄNNU längre!
Vet inte hur hon gjorde, men dom ringde från uppsala lite senare på fm och jag fick en tid redan nästa vecka.
Ibland ska man ha lite tur också, kanske att det fungerar att bli lite upprörd =) Skyller på hormoner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar