tisdag 26 juni 2012

baalit

Oväder är bland det värsta jag vet. Jag ligger i soffan och undrar varför jag inte ligger i sängen och sover när hela himlen helt plötsligt lyser upp och efter följer en åskknall. Visserligen långt bort, eller jag skulle tippa på kanske nån mil- möjligtvis två, men ändå så man får rysningar.
Jag kan höra att det kommer närmare och ber till gud att det ska vända bort härifrån.
Jag är hemma själv med barnen eftersom D jobbar natt denna vecka, och det är inte direkt något jag hade önskat att vara när det är oväder. Baalit (farligt) som B hade sagt.
Fyy, jag tycker verkligen att det är fruktansvärt obehagligt när det åskar.
Synd att barnen sover, annars hade jag packat in oss alla i bilen och åkt iväg någonstans.


Idag lekte vi frisör han och jag. Riktigt talangfull son jag har minsann! Han höll på att kamma och fixa med toffs i mitt hår, när han sen kände sig färdig ställde han sig framför mig och tittade noga på mitt hår och sa : Mamma nygg!
Älskade hjärtegull =)

Jag tog bild på en av hans kreationer, men är lite osäker på hur jag ska få den från mobilen till datan, helst utan att behöva koppla in nån sladd för jag orkar inte resa mig från soffan. Så det får nog bli bild en annan gång.


Nämen titta  så duktig jag var nu =) Man kan om man vill!

Nu var det ett tag sen jag hörde någon knall och nån blixt har jag inte sett till på en bra stund, kanske har gått åt ett annat håll. Tror jag ska prova att sova lite.

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar