lördag 5 februari 2011

" fothus "

Så här är det..
I vår säng finns det fyra kuddar, en till Daniel och tre till mig. Det är så att D vill bara ha en kudde och den ska vara Platt!  Jag vill ha många kuddar och dom ska vara Fluffiga!
I flera år höll vi på att byta kuddar med varandra varje kväll, för när jag sover så ligger jag hyffsat still  och min kudde blir platt medans D far omkring som en elvisp och lyckas puffa till sin kudde så den är jättefluffig när han vaknar.
För några år sen fixade jag en Jätteplatt kudde till honom, medans jag skaffade yberfluffiga kuddar till mig. MEN..! Varje morgon när ja har gått upp (han sover längre än mig) flyttar han över och lägger sig på mina fluffiga kuddar. Ibland kan jag t om vakna av att han ligger och tränger in sig på mina kuddar medans jag fortfarnade ligger på dom.. Varför kan han inte bara erkänna att mina kuddar är skönare och att han inte vill ha sina platta osköna kudde? Hahaha, han kan vara söt ibland =)


Fothus, förresten..
Det är när man ligger i sängen och lyfter upp benen så täcket viker in sig under förtterna. Det är någonting jag måste göra när jag ska sova, kalla det tvångstankar eller vad ni vill men så är det. När jag var liten vågade jag inte ha någonting förutom huvudet utanför täcket, det kändes som att det som stack utanför kunde bli avhugget, täcket fick inte glipa någonstans. Jag kan erkänna att det fortfarnade inte känns helt bra att sticka ut fötterna från täcket (därav fothuset=)

Hihi, nu fick ni veta lite ointressanta saker om mig oxå =) Låg och tänkte på det där med kuddarna igår kväll, så jag var bara tvungen att skriva det =)

2 kommentarer:

  1. hahaha.....ja, killar alltså ;-) FLuffiga kuddar är bättre ;-)

    det där med täcket gjorde jag också, ända fram tills jag blev gravid....sen blev jag så varm så jag var tvungen att ha fötterna utanför och det har inte gett med sig än :-o

    SvaraRadera
  2. Haha! Ja, jag kom oxå ur det lite när ja var gravid =) Jag kan ha dom utanför men inte utan att tänka "tänk om..." =)

    SvaraRadera