söndag 25 september 2011

Den absolut rörigaste veckan någonsin

Mycket har hänt kan man säga. Tänk att livet kan förändras så drastiskt, bara på ett par sekunder kan någon som har hela livet framför sig helt plötsligt sväva mellan liv och död.
Detta hände min bror i söndags.
Något gick fel och en olycka inträffade.
Tack vare att han har änglavakt klarade han sig undan med livet i behåll, men med skador som gör att han inte kan återgå till sitt normala liv på mycket länge.
Den skräck och den fruktansvärda oro som funnits inom mig den senaste veckan har varit enorm, och den lättnad jag känner nu när jag vet att han lever och att han förmodligen kommer bli helt bra (även om det kommer ta lång tid) är underbar.

Allt detta får en att fundera på hur kort livet kan vara och att man ska ta vara på alla de fina stunder man har och njuta av sina nära och kära.
Jag älskar min familj!

3 kommentarer:

  1. urs vad jobbigt! Men så skönt att han kommer att klara sig och förhoppningsvis bli helt bra igen även om han har en lång väg framför sig!
    tack för den fina kommentaren i min blogg förresten! Vet inte om det var barntavlan eller teckningen du syftade på, men jag har funderat på att börja göra barntavlor och sälja :-)
    kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det är konstigt att barnen liksom vet att man skrytigt om dem och genast ändrar det beteendet man var så stolt över *suck*
    hade tänkt börja göra handgjorda barntavlor, sen kanske övergå till tryckta om det går bra. Så säg bara till om du vill ha en tavla till B :-)
    kram kram

    SvaraRadera
  3. Jag ska jobba med butiksplock, det är ett tillfälligt jobb som kanske leder till mer, vi får se :-) Jag vet hur det känns det där med börja dagis ångesten :-o hemskt att de blir så stora så snabbt :-o Signe skulle ha börjat i jan, men då hade vi inte fått plats hos dagmamman så det fick bli augusti. Men hon älskar att vara där så såhär i efterhand är det ju rätt beslut! men det var jobbigt i början. men det där med att skjuta på starten kanske inte är ett lika stort problem där ni bor? Mindre kö till dagis kan jag tänka mig?

    vad vill du ha för motiv? Med/utan namn och vikt/längd mm? Nått speciellt som B gillar? Storlek? Så ska jag kika lite på det hela :-) Självklart får du kompis pris :-D
    Kram kram

    SvaraRadera