måndag 9 juli 2012

Skumma myggor

Har varit fest hela helgen lång. Det började i fredags och slutade söndag morgon, ungefär som det brukar när  hela den sidan av släkten samlas. Roligt har det varit, även det hände lite saker som jag helst skulle vilja få ogjort men det är inget jag vill gå in på här och nu..
Hur som haver, på lördagen satt vi ute hela natten. Det var dö varmt och säkert en miljon myggor (jag överdriver INTE!) så myggbett var ju att räkna med. Det är bara det att idag, två dagar senare, kliar det som  attans! Har aldrig haft myggbett som kliar så fruktansvärt. Både D och min bror sa till mig idag att betten var så konstiga och kliade så fruktansvärt, mycket värre än de gjort innan. Måste varit danskarna som hade med sig skumma mygg hemifrån. Kan inte komma på någon annan förklaring.

Min goa kusin och hans fru, som såklart också var med på kusinträffen fattade tycke för vår lilla hund och när dom fick höra att vi sökte med ljus och lykta efter ett nytt hem åt honom bestämde dom sig för att ta honom på prov. Ingen kunde bli gladare än vi! Ja, det skulle vara Junior själv då förstås =) Dom har en hund sen innan, men Junior och han fungerade ihop hur bra som helst från början vilket inte hör till vanligheten när det kommer till vår bestämda lille herre. Han kan vara lite kaxig när han träffar nya hundar, men icke! Så söta. Hoppas att allt går bra, han skulle få det så bra med dom!

Nu är det sommarlov för Benjamin, så vi hoppas på fint väder så vi kan åka till stranden och bada och vara ute hela dagarna!!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar