måndag 30 maj 2011

Fullsmockad helg.. som vanligt

Hur kommer det sig att vi aldrig bara kan vara hemma en hel helg och ta det lugnt.. Varje helg säger vi att nästa helg ska vi inte göra NÅGONTING.. Sen kommer helgen och vups så var den förbi lika fort som den kom och inte har man varit hemma och bara hållt på i trädgården eller nåt sånt mysigt... Men men, får väl ta det när man blir pensionär. (om det finns tid då förståss=)

Fast den här helgen visste jag att det skulle bli fullt upp, vi skulle ju på återvändar helg på Dannes gamla skola.
Kl 8 skulle vi åka, men som jag egentligen redan visste kom vi inte iväg förrns vid 9.. Tänk att det alltid blir så när det gäller oss, vi som alltid gnäller när folk är sena =)
Hur somhelst kom vi dit och hade jättetrevligt. Det var kubbturnering (som vi f.ö var typ bäst i, vi vann två av tre matcher =) Paintball, jag var inte med på det eftersom jag tog hand om Benjamin men Danne var med och det var super roligt att titta på =) Innebandy skulle spelas oxå, men vi hade långt hem och vattnet hade tagit slut i brunnen så ingen kunde duscha efter matchen så vi åkte hem till mina föräldrar och grillade ist.

I söndags kom en kompis med fam förbi för att fika och titta på en av våra bilar, sen bar det iväg på älglunch. Smarrigt värre!! Älgstek med potatis och sås. Kan säga att älgen passade mycket bättre på min talrik än framför min näsa på kvällpromenaden. Jag gillar inte älgar!
När jag var liten, kanske runt 10år (?) var jag och en kompis ute på picninc och blev jagade av en älg. Nej, jag skämtar inte! Vi BLEV jagade! Sen dess är jag livrädd för älgar.
När jag var ute på kvällis med hunden för någon vecka sen mötte vi på en älg, jag såg den inte iofs men jag hörde att den var MYCKET nära! Vi sprang åt olika håll, och hunden ville inte gå förbi där när D var ute morgonen efter, så han är visst oxå rädd för älgar =)

I morrn är det 10 månaders kontroll på BVC, lillplutt blev 10 idag så nu är det bara 2 mån kvar till ett år! Herregud!
Ska bli spännande att se vad han väger, eftersom jag kan se på honom att han har gått ner i vikt när han inte ätit ordentligt på månader, nu däremot äter han som en häst och det finns inte nåt som spottas ut, allt som är mat är gott! =)
Återkommer med resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar