söndag 5 december 2010

Vilken kväll!

I fyra timmar skrek han, innan han somnade. Inget hjälpte.Han var så otroligt trött stackarn, och jag blev lika trött jag när han väl somnat.
Det började när vi var på dopet, som f.ö var väldigt fint och trevligt!
Det här är vad som hände:
Vår bebis tycker inte så jättemycket om att sova i vagnen om man inte är på promenad, men han var väldigt trött och somnade där snällt efter att vi ätit smörgåstårta. Efter ca 30 min vaknade han till lite och ville ha nappen, då var det en (ingen vi känner) som ville hjälpa till antar jag, så ist för att säga till oss att han höll på att vakna (hon visste att vi var hans föräldrar för vi hade pratat lite i kyrkan) så tänkte hon stoppa in nappen i munnen på honom och tar då upp honom och lägger honom på rygg. Ska då tillägga att han verkligen INTE kan sova på rygg. Tror ni han kunde somna om?? Tänk er själva att ni ligger och håller på att vakna och det kommer en främmande människa och tar upp er.
GAAAHH!
Ni kanske tycker jag är fånig men jag blir faktiskt arg när folk gör så. Jag vet att hon bara ville hjälpa men det hade varit bättre om hon bara hade sagt till oss.
Han var så trött resten av kvällen och kunde inte somna, vilket betyder att hela kvällen fick vi sitta hemma med en bebis som var jätteledsen, jättearg och JÄTTETRÖTT!

Men men, han sover nu iaf.
Sen måste jag bara ta tillbaka det jag skrev för några dagar sen ang att inte klaga på att vi har kallt hemma.. När vi vaknade i torsdags morse var det 12 grader på undervåningen! Då får man klaga!!! =)

Nu ska jag försöka sova, så får vi hålla tummarna för att det är en glad och utvilad B som vaknar i morrn =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar