måndag 13 juni 2011

samma sak varje gång

När man (vi) skaffar nåt nytt är det alltid nåt fel.
T ex, häromdagen köpte vi nya utemöbler till altanen en soffgrupp med soffa, två fåtöljer och ett bord. vi lyckades montera ihop soffan, bordet och ena fåtöljen när vi upptäcker att det fattas en grej till den andra. Soffgruppen köptes i västerås och dit pker man ju inte varje dag, så det blir till att åka in till stan och köpa en ny skruvgrej. Inte för att det kostar så mycket, det är själva grejen att det alltid ska bli nåt fel.
D fick en café grupp i present igår som jag skulle skruva ihop idag, och då fattas det en liten gummiplupp som ska sitta mellan bordsbenet och glasskivan. Suck...
På onsdag ska jag till Uppsala och fixa håret, undrar vad som kommer bli fel då.. Kanske kommer hem grönhårig, eller kanske utan hår helt och hållet, vem vet......

Det är tur att jag har min lilla solstråle härhemma hela dagarna. Han är iaf glad nästan jämt, och nästan lite för tuff för sitt eget bästa ibland =)
Som jag redan berättat vill han gå hela tiden. Mest har han gått och hållt mig i handen och ibland går han ett par meter helt själv. Nu vill han gå själv hela tiden, försöker jag ta hans hand blir han arg. Han är jätteduktig att gå, men om han inte koncentrerar sig tillräckligt mycket faller han pladask på golvet. Man kan ju inte bli annat än stolt när han är så duktig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar