torsdag 9 juni 2011

Stackars liten

Vet inte om jag skrivit det, men i måndags när jag hade sovmorgon (sov till kl 11!!!) hann det hända grejer kan jag lova!
När jag vaknade och kom ner ser jag vår hund ligga ute på altan och se allmänt nere ut. D berättar att han brutit en klo och hade väldigt ont i tassen.
Klockan 8 på morgonen när D hade packat ner kotten i vagnen och var på väg föe en morgonpromenad med hunden kommer Helge förbi (grannens fettokatt)... Hunden far efter katten i världens fart och D efter i den mån han kan med barnvagnen och gapar och skriker, närmaste grannen kutar ut i kallingarna för att hjälpa till att få tag i hunden.... Men han var redan borta såklart. Den andra grannen ringer (vars katt hunden försökt äta upp) och säger att han är där men att han skadat sig. Han blödde tydligen ganska mycket från tassen, men annars var han ok.
Det har blivit bättre i tassen, men han har fortfarnade ont stackarn.
Tror du han lärde sig nåt av det då? -Såklart inte! Strax efter att det hänt gör han ett nytt försök, tyvärr (för hans del) var han kopplad då.

Idag har min lillkorv gått runt och gjort pussljud hela dagen, sötis.
Sen tar jag tillbaka det jag skrev om att han kan gå... Det kan han inte längre iaf.. Eller jo, om han inte är för trött och har tid att ta det lugnt. Problemet är att han ska springa hela tiden och det hinner inte fötterna med på, så då druttar man på rumpan. Men tidsnog så lär han sig det oxå, det blir till att fortsätta gå och hålla handen med ostbågsformad rygg heeela dagen lång för nåt annat är inte acceptabelt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar